Karde har utviklet e-læringskurs i kosthold og fysisk aktivitet for personer med utviklingshemming. Foto: Mikkel Eknes
«Mat og trivsel» er et e-læringskurs for mennesker med utviklingshemning. Mange mennesker med utviklingshemning har en usunn livsstil, ikke minst når det gjelder kosthold og fysisk aktivitet. Dette går lett ut over både helsen og livskvaliteten. Kurset skal hjelpe målgruppen å motvirke dette.
Mange i målgruppen vil bruke omtrent fire timer totalt på kurset. Det anbefales imidlertid at kurset deles opp i mindre økter, f.eks. av 30-45 minutters varighet.
Mange i målgruppen kan nok gå gjennom kurset alene, men for best mulig utbytte anbefales det at kurset tas sammen med en hjelper. Det anbefales også at hjelpere tar kurset rettet mot dem selv på SORs e-læringsportal.
Kurset ble utviklet av Karde i et prosjekt ved samme navn. Prosjektet var støttet av ExtraStiftelsen i 2014 - 2015.
Daglig leder - Jarle Eknes tlf: 90758685 E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Org.nr: 984 257 503
Besøksadresse
Seljeveien 6 Løren Oslo
Postadresse
Stiftelsen SOR Seljeveien 6 0575 Oslo
Fakturaadresse
Stiftelsen SOR c/o ASR Accounting AS Postboks 1027 1803 Askim